Formări

Hipnoterapia presupune utilizarea hipnozei în cadrul unui tratament/demers psihologic sau medical ce ţinteşte ameliorarea suferinţei psihologice sau/şi fizice, respectiv îmbunătăţirea stării de sănătate şi a calităţii vieţii .
Divizia 30 a APA (Society of Psychological Hypnosis) propune următoarea definiţie oficială a hipnozei: “ o stare a conştiinţei ce implică focalizarea atenţiei şi respectiv, reducerea conştiinţei periferice şi care este caracterizată printr-o capacitate crescută de răspuns la sugestie ” (2014) (http://psychologicalhypnosis.com/info/the-official-division-30-definition-and-description-of-hypnosis/)
APA subliniază că, având în vedere variabilitatea impresionantă existentă în ce priveşte conceptualizarea hipnozei şi a fenomenelor legate de hipnoză , scopul primordial urmărit prin această formulare a definiţiei hipnozei rezidă în simplificarea comunicării referitoare la fenomenul şi procedurile hipnotice în şi între diferitele domenii ale cercetării şi practicii, astfel încât definiţia de mai sus trebuie privită ca fiind în mod intenţionat a-teoretică.
În contextul psihoterapiei, înţelegem hipnoza ca fiind o tehnologie, adică un ansamblu de metode şi tehnici menite să faciliteze modificări fiziologice, senzoriale, emoţionale, cognitive şi comportamentale, cu scopul de a servi sporirea stării de bine psihologice şi fizice a individului. Variabile psihologice ca motivaţia, relaxarea, imaginaţia, absorbţia, expectanţa, atitudinile, convingerile, concentrarea, efectul placebo, sugestibilitatea, atenţia selectivă, role-enactment, complianţa etc. sunt implicate în facilitarea hipnozei terapeutice. Studiile arată că asocierea hipnozei cu un protocol terapeutic specific (de ex., CBT, ACT etc.) poate spori eficienţa intervenţiei terapeutice cu până la 70%.
Formarea în hipnoterapie ericksoniană vă propune următoarele obiective generale:
– Familiarizarea cu şi aprofundarea principiilor ericksoniene cu privire la suferinţa umană, la blocajele existente în calea dezvoltării personale(inclusiv în demersul terapeutic), precum şi la conceptual de hipnoză şi fenomenele associate
– Aplicarea unor teste pentru evaluarea hinotizabilităţii şi sugestibilităţii
– Experimentarea şi însuşirea aplicării unor proceduri de inducere a hipnozei
– Experimentarea şi însuşirea aplicării unor intervenţii specifice destinate managementului a diferite forme ale suferinţei omeneşti (durerea acută şi cronică, diferite forme ale anxietatăţii, depresia, tulburări alimentare, dificultăţi de concentrare, fumat etc.) şi /sau amelioarea calităţii vieţii în diferitele sale domenii (relaţii interpersonale, muncă, sexualitate, dezvoltare personală)
– Integrarea hipnozei într-un demers terapeutic specific

Formarea în hipno-psihoterapie ericksoniană se desfăşoară în două etape:
1. Pentru dobândirea competenţei de hipno-psihoterapeut sub supervizare sunt necesare următoarele:
– 350 ore formare teoretică, metodologică şi experienţială, incluzând dezvoltare personală (ore de contact direct)
– 150 ore studiu individual (parcurgerea unei bibliografii de 1500 pagini + examen)
– 100 ore participări la conferinţe şi/sau simpozioane, şcoli de vară, ateliere, cu specific în hipnoterapie, elaborare de referate, traduceri
– 50 ore asistare la şedinţe de supervizare a practicii hipnoterapeutice (ore de contact direct)
2. Pentru dobândirea competenţei de hipno-psihoterapeut autonom sunt necesare, în plus, următoarele:
– 100 ore dezvoltare personală (ore de contact direct)
– 300 ore de practică a hipnopsihoterapiei
– 200 ore de supervizare a practicii (ore de contact direct)
– 50 ore studiu individual (parcurgerea unei bibliografii de 500 de pagini +examen)
– 50 ore participare la conferinţe, ateliere, şcoli de vară etc. cu specific în hipnoterapie
– Elaborarea unei lucrări de disertaţie (minim 50 de pagini, contabilizate ca 100 ore de formare)

Dezvoltare personală
Formare de bază în hipnopsihoterapie
Supervizare
Calendar cursuri de formare

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone